mandag 29. november 2010

Oppskrift.

Har fått noen spørsmål om jeg kan legge ut oppskriften, på de fylte hornene jeg hadde i et innlegg. Og det kan jeg selvfølgelig.
Dette er en grunnoppskrift, som jeg bruker både til horn, kanelboller og boller.

50 g gjær
200 g margarin
5 dl melk
2 dl sukker
1/2 ts salt
1 egg
ca 1 kg hvetemel.

Smelt margarin, ha i melken, varm opp til litt varmere enn lunken.
Ha i sukker,salt, gjær og egg
Ha i mel til du får en smidig deig.
Heves.

Hvis du skal bake fylte horn, bruker jeg:
Del deigen i 4 like emner.
Kjevle ut en sirkel. Del den i 12 eller 8 deler.
Legg på en klatt med Piano, ferdig vaniljekrem.( se på bilde over)
Rulles sammen.
Heves.
Pensle med egg
Stekes på 225 grader midt i ovnen ca 10 -12 min.
Både steke tid og grader kan variere fra ovn til ovn. Så prøv dere fram.

Lykke til med baksten, de er veldig veldig gode.

                                                  Klem

3 kommentarer:

  1. Dette må prøves. De så kjempe gode ut!

    Klem Lina

    SvarSlett
  2. Hei.
    De så deilige ut;)
    Kos deg i adventstiden.

    SvarSlett
  3. Disse såg skikkeleg gode ut, må heilt klart testast ut idag! Nam Nam!

    SvarSlett